به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهآهن هرمزگان، محمد پورفخری اظهار داشت: با توجه به رویکرد مسئولان نظام مبنی بر انتقال بار از جاده به ریل؟ این اداره کل طرح توسعه خطوط خود را در دستور کار قرار داده است.
پورفخری چهار خطه کردن فاصله بین ایستگاه انشعاب بندرعباس تا ایستگاه مانوری، توسعه خطوط ایستگاه مانوری، اتصال محوطههای بندر شهید رجایی به شبکه ریلی و ایجاد خط در محوطه ۲۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی را از مهمترین اهداف طرح توسعه خطوط ریلی عنوان کرد.
مدیر کل راهآهن استان هرمزگان تصریح کرد: موقعيت خاص جغرافيايی هرمزگان سبب شده تا توسعه حملونقل و ترانزيت در مسیر جنوب به شمال زمینه ارزآوری و اشتغالزایی و توسعه اقتصادی فراوانی برای كشور ایجاد شود.
مدیر کل راه آهن استان هرمزگان افزود: اتصال قطب های مهم معدنی كشور همچون سنگ آهن گل گهر سيرجان، چغارت بافق و چادرملو و مراكز مهم صنعتی مانند ذوب آهن اصفهان و صنايع فولاد هرمزگان و پالايشگاه نفت بندرعباس و بندر شهيدرجايی به شبكه ريلی كشور، از مهمترین مزایای ایجاد خطوط ریلی هرمزگان محسوب میشود.
پورفخری استفاده بهينه از امكانات بهبود و افزايش خدمات باری و مسافری را اصلی ترین خط و مشی اداره كل راه آهن هرمزگان دانست و گفت: اين اداره كل می كوشد با بهره گيری از تخصص و تجربه نيروهای كار آمد در زمينه های مختلف و همچنين استفاده از امكانات موجود شرايط مطلوب تری را برای حمل و نقل كالا فراهم آورد.
نظر شما